Seriepremiär 2020!
2020-09-28 15:33
Bakre raden från vänster: Lisa, Matilda, Erica, Elisabeth, Sara, Annelie. Främre raden: Mathilda, Hayat, Lovisa. Liggandes: Joyce.
Division 2 Västra Damer drog äntligen igång i lördags.
Två vinster och 5 poäng till tabellen för Dam A efter en 3-0 vinst mot Dam B och 3-2 mot Göteborg B.

Matchreferat:
Första matchen jobbar vi lugnt och metodiskt och håller en jämn nivå. Våra juniorer (Dam B) utmanar oss och det går inte att slappna av men det känns som vi har lite mer energi. Vi kan efter en dryg timme knyta ihop säcken. Mot Göteborg vinner vi första set relativt bekvämt då det känns som motståndarna inte riktigt kommit in i matchen men i andra och tredje set lägger Göteborg i en högre växel. Framförallt deras passare gör ett fantastiskt jobb samtidigt som vår energinivå är lite för låg. Vi tar nya tag och kastar runt lite på plan vilket gör att vi tillslut hittar varandra och spelar ett ruskigt bra fjärde set. Femte börjar jämt och vi byter planhalva vid 8-7. Sedan får vi till några riktigt bra bollar och kan tillslut vinna med 15-11.

Riktigt kul att se hur bra vi kan spela när vi är på topp. Nu gäller det bara att fortsätta spela ihop oss, det är nämligen bara två veckor till nästa sammandrag! (också det på hemmaplan) Det ska även nämnas att efter vår femsetare mot Göteborg B kliver juniorerna (några kan ses bakom oss på bilden) in och gör en strålande match och kan hämta hem en 3-0 seger i sista matchen för dagen. Stort grattis och bra jobbat! #BAM

Extra roligt är att Matilda Lokander var med på inspike och spelade några bollar i ena matchen. Kul att du börjar komma tillbaka efter din knäskada!

Vi vill även passa på att tacka Ljungby, Ymer, Habo och våra Damer B för en rolig försäsong. Totalt 17 set har vi hunnit med i träningsmatcherna mot er. Det har varit superkul och givande, tack!

Viktig vinst på kontot!2021-11-21 22:41
Torsdagsmatch mot RIG!2021-11-19 19:25