Säsongsavslutning 2021
2021-05-03 22:21
Bilder från säsongsavslutningen

Hej vänner!

Ännu en mycket underlig säsong har kommit till sitt slut. Det blev inte alls som vi hade tänkt oss även om hoppet levde till en början. Vi kände att säsongen började bra och vi hade som avsikt att konkurrera om topplaceringarna i tabellen. Fyra matcher senare stängde förbundet serien för att sedan inte öppna den igen innan man till slut tog beslutet att avsluta den permanent i mars. Trots detta har vi tränat volleyboll när restriktionerna har tillåtet inomhusträning och kört hoppträning i Knektaparken med pannlampor för de som trotsade mörker och kyla. Vi är oerhört tacksamma för den tid Henke har lagt ner på spelarna trots uteblivet spel. Respekt!

Ja, med facit i hand får vi se tillbaka på en säsong som ändå har inneburit en utveckling hos alla spelare. Vi är fantastiskt glada över att alla spelare har hittat tillbaka till laget och sporten efter långa avbrott. Nu tar vi sommarlov och ägnar oss åt lite andra aktiviteter för att komma tillbaka i mitten av augusti för nya utmaningar, som kommer tidigt på hösten! Som vi alla har fått vänja oss vid kan vi inte med säkerhet veta hur hösten ser ut, men vi vet hur planerna ser ut. Vi planerar för att börja träna inomhus vecka 33 (16/8). Tre veckor senare är det dags för U18-SM i Jönköping (4 – 5 september). Mästerskapet är för spelare födda 2004 och senare. Två veckor senare är det dags för Junior-SM i Södertälje (18 – 19 september). Där får spelarna vara födda 2002 eller senare. Till bägge dessa mästerskap kan det bli aktuellt med kval som i så fall måste spelas tidigare…

Det är några kända förändringar inför nästa säsong. Den ena är att Alma Hellström flyttar till Uppsala för att börja plugga. Vi är grymt tacksamma för att ha fått ha Alma i klubben sedan slutet av förra säsongen. Vi önskar henne lycka till med studierna och vet att hon kommer att fortsätta med volleyboll i Uppsala. Den andra förändringen är att vi skickar Ida och Ellen till RIG till hösten. Tjejerna har blivit antagna till volleybollgymnasiet och ansluter till Jakob Norrby som redan har gått där ett år. Det blir en kul utmaning för tjejerna som de ser fram emot. Alla våra RIG-elever kommer naturligtvis vara med klubben i nämnda mästerskap.

Igår var det avslutning för Damer B och herrlaget med en traditionell backspiketurnering med efterföljande pizza. Kul att killarna och tjejerna fortfarande gör saker tillsammans precis som de alltid har gjort de nio år som verksamheten har varit igång. Flera av killarna och tjejerna har varit med från första träningen!

Med detta får vi i tränargänget tacka för ett annorlunda men likväl kul år tillsammans med er och önskar er en välbehövlig vila, sommarfysträning och en och annan beachvolleymatch till vi ses igen i mitten av augusti!

/Tränargänget

KFUM-kampen - Spelschema2024-04-13 07:58